Ondersteuning vanuit VNG bij aanpak van radicalisering

03-03-2015 2533 keer bekeken 0 reacties

De aanpak van radicalisering houdt de samenleving en bestuurders momenteel bezig. Hiervoor biedt de Vereniging Nederlandse Gemeenten ondersteuning. Op 15 januari is een ledenbrief van VNG verschenen over de aanpak van radicalisering.

Deze brief bevat concrete tips voor lokale preventieve inzet en geeft een toelichting op het wetgevingskader.

Daarnaast heeft het VNG een emailadres opengesteld voor niet-acute vragen en zijn zij erg geïnteresseerd welke pragmatische problemen of vragen binnen gemeenten spelen. Het eerste beeld is dat er in middelgrote en kleine gemeenten al verschillende initiatieven zijn ontstaan waarin preventieve maatregelen zijn toegepast. De VNG wil deze versterken en verspreiden.

Via ledenbrieven, een internetdossier www.vng.nl/radicalisering, de mailbox radicalisering@vng.nl en bijeenkomsten houdt de VNG gemeenten op de hoogte. Op www.vng.nl/radicalisering staan ook links naar nuttige informatie op andere websites waaronder de toolkit en e-learningmodule van de NCTV. Voor vragen, opmerkingen of toelichtingen kunnen gemeenten een bericht sturen naar Radicalisering@VNG.nl of bellen met het informatiecentrum 070-3738383.

Anti spam controle *

0  reacties